Naturmotiv – Photos From Nature
Bli med på naturopplevelser! Welcome – Join My Photo Experiences! (C) Marius Park Pedersen

ABC – D

Do Doves Daydream?

Do Doves Daydream?

Jeg deltar på Petunias foto utfordring for første gang. Denne helgen er bokstaven D. Mitt forslag er derfor «Dagdrømmer duer?» eller på engelsk «Do Doves Daydream?». Det er så ofte folk undervurderer duer. De er bare liksom der og er verdiløse. Derfor synes jeg de fortjener det filosofiske spørsmålet om de også dagdrømmer noen gang? Noen har spurt meg om duen sitter ved et glassvindu, men det er to duer som sitter ved siden hverandre (noe som gjør motivet litt mer interessant?).

I try to participate in the ABC photo challenge for the first time. This weekend the letter is D. And my title is «DO DOVES DAYDREAM?» One can wonder sometimes, when they sit calmly and look left right. I think some people often ignore doves, so thats why I want to ask this philosophical question, if they also daydream sometimes….. My good friend Terry in Scotland asked if the dove was sitting close to a glass window, but no, there are actually two doves sitting next eachother. Thats why this motive is quite interesting (in my opinion).

Shot at Østensjøvannet mars 2009.

This photo challenge is brought by:

ABC in words and pictures NORWEGIAN VERSION

ABC in words and pictures NORWEGIAN VERSION

25 kommentar to “ABC – D”

  1. fantastisk bilde.
    Selv duene må være stolt av dette

  2. Velkommen til «ABC i ord og bilder»!
    Veldig kjekt at du vil være med! Vi begynner å bli en fin gjeng nå og jeg hadde ikke trodd at det ville slå så pass an.
    Om duer dagdrømmer?? Ja, hvofor ikke?
    Noe må vel røre på seg i hjernen der også. Jeg velger i alle fall å tro på det til det motsatte er bevist.
    Jeg se bare på hunden vår og kattene våre. De drømmer når de sover. Jeg har faktisk våkne midt på natten av at hunden har hatt mareritt. Han har lagt og knurret og pepe og beina har «gått» slik at det kunne virke som om han løp. Da jeg bøyde meg ned og strøk hånden over han og snakket rolig til han, sukket han lykkelig og fortsatte å sove. Og kan dyr drømme, så kan de vel dagdrømme også;)
    Bildet ditt er i alle fall en drøm! Nydelig! Nå har skogsduene kommet tilbake til her jeg bor. De sitter i trærne i utgangen av hagen og kurrer og kurtiserer.
    Det er vår!

    • Hei Petunia! Artig med en utfordring. Jeg har sett mange hunder og katter som drømmer og det kan være noen morsomme opplevelser bare det alene. 😀 Og ja, det er vår og vi kan glede oss over en vakker tid fremfor oss. 😀

  3. Mycket bra bild och D-val!!

  4. Et lekkert bilde!
    Som du sier så er vi så vant til å se duene at vi ofte ikke ser at de faktisk er noen vakre fugler. De fortjener så absolutt å bli vist fram.
    Så er jeg mektig imponert over at du også klarer å løse oppgaven så mesterlig på to språk samtidig.
    Flott!!

    PS.. Linken tilbake til deg følger ikke automatisk navnet ditt når du legger igjen en kommentar.. i hvert fall ikke hos meg. Vet imidlertid ikke hvordan du ordner det.

    • Heisann! Takk for positive og hyggelige kommentarer. Jeg vet heller ikke hvordan jeg får link i «username», så hvis noen har tips så er det velkommen 😀 Ha en herlig helg med og uten kamera!

  5. Stikker bare som snarest innom for å fortelle at nå virker «tilbakelinken» 🙂

  6. Hei! Så vakkert bilde! Og så fantastisk å få det tatt på en slik måte. En prestasjon! Du må være en flink fotograf. Var ganske sikker på at det var speilbilde på noen måte. Flott D-bidrag!
    Fra Margit.

    • Hei Margit. så hyggelig kommentar! Dette er et ekte øyeblikks bilde. De satt der kun i 2 sekunder og jeg fikk øye på komposisjonen og «fyrte av»! 😀

  7. En filosofisk tanke – när man minst anar. Utan drömmar stoppar världen – kanske också för en duva. Otorligt vacker bild, och nästa gång jag möter en duva där på torget, ska jag tänka en annan tanke – också en duva har en dröm.

  8. Kjempeflott bilde av duer,de er no bra fine da.Bare man slipper at de flyr rundt ørene på en i flokk,da fryser jeg på ryggen,hehe.Takk for kommentar hos meg.Ha ei riktig fin helg!

  9. En nydelig komposisjon – flaksen kommer til den som er forberedt.

    Hatten av!

  10. Her kan både du og duene være stolte, flott bilde! Dofen i bildet gjør som det nevnes at det ser ut som speilbilde. Om duen dagdrømmer… tja, hvorfor ikke. Kan jo se slik ut når man beskuer dem 🙂

    Takk for hyggelig kommentar hos meg! 🙂 Ha en fortsatt fin helg!

  11. Så flott bilde!
    Og du får virkelig fram duenes skjønnhet i dette bildet, Og det ser ut som de dagdømmer ja. De venter nok på fotografen som kan forevige dem i rette øyeblikket ;D

  12. Det kan hende, ja….
    At de drømmer altså. 😉

    Veldig flott bilde og komposisjon! 🙂

  13. Eit nydelig bilde, og godt filosofisk spørsmål:0)

  14. Ett skikkelig blinkskudd…nydelig bilde og godt D bidrag. Tja…tror duene også dagdrømmer litt:-)) Ha ei topp uke, klem Vanja


Legg igjen en kommentar

